Shipping Contatainer

Tijdswinst door digitaliseren – Containers snel afmelden van reparatie

  1. Cases
  2. Tijdswinst door digitaliseren – Containers snel afmelden van reparatie

Arnold werkt als depotmanager bij een bedrijf dat gespecialiseerd is in het repareren van tankcontainers. Hij zorgt ervoor dat alles op het depot in goede banen loopt. Eén van zijn taken, is het afmelden van gerepareerde tankcontainers.

In de praktijk werkte dit als volgt: eerst komt een tankcontainer binnen voor reparatie, waarna er een intake gedaan wordt om het type schade te bepalen. Vervolgens wordt de reparatie ingepland en uitgevoerd. De monteurs houden lijstjes bij met welke tankcontainers gereed zijn. Op redelijk willekeurige momenten op de dag leveren zij deze lijstjes aan bij Arnold.

Op basis van die lijstjes weet Arnold welke tankcontainers gerepareerd zijn die hij dan kan afmelden en hij kan dan nieuwe tankcontainers inplannen voor reparatie. Men werkte al jaren op deze manier en er was eigenlijk nooit behoefte om deze werkwijze aan te passen. Dat het proces vertraging opliep door het handmatig bijhouden van de lijstjes staat buiten kijf.

Door het proces te digitaliseren met behulp van Power Apps weet Arnold nu sneller welke tankcontainers gereed zijn om uit te leveren en kan hij sneller nieuwe reparaties inplannen.

Het eindresultaat:

Een hogere takttijd waardoor meer tankcontainers gerepareerd kunnen worden.

Erik van Bueren

Erik van Bueren

Wil je een keer samen sparren?

Wil je snel meters maken, maar mis je kennis of capaciteit? Dan helpen we je graag met consultancy, training en ondersteuning.